CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

الخميس، 26 يونيو 2008

الحب المستحيل


الحب المستحيل

****
هل رأيتم عاشقاً يهوى شمس الأصيل…

***

هل رأيتم نجمةً من فوق ذاك النظم تهوى أو
تميل…؟؟

***

هل رأيتم دمعة الشوق بأهداب الندى فوق جفن مستقيل..؟؟

***

كل هذا قد يصير… إلا هواي فإنه يا رفيقي حب ….. مستحيل… **

***

هل رأيت اليوم أنغام السنابل في الحقول ترسل العود ريان الحنين

***

على نسمة من شوق عليل… تتعالى عليها أصوات الطيور

***

فيصير العود من ذهب والحب لؤلؤاً …

***


. كل هذا قد يصير إلا هواي يا رفيقي فإنه حب مستحيل…..
***

هل رأيت الليل يضنيه السهر..؟؟ هل رأيت الماء تؤلمه زخات المطر

..؟؟

***

أو رأيت الورد تجرحه حبات الندى..؟؟ أو رأيت الشمس يطفئ حر لهيبها ضوء القمر..؟؟

***

كل هذا قد يصير إلا هواي يا رفيقي فإنه نوع مستحيل…!!

***

هل عرفت السحر يوماً أو تراءت لعينيك أنفاس الربيع…؟؟

***

يستبيح الهوى فيها فؤادي ويعانق شوقها حلمي الوديع…

***

فتنادي يا هوى عمري أنا في فضائك لن أضيع…

***

فيرتد الصوت بأحلام المساء ذاك ليل زانه قمر

***

عشقه درب من خيال يا نبيل ذاك عين المستحيل…!!

***

فيأتيه جوابي في ثبات أنا يا صديقي في هواي دائماً أهوى المستحيل

***

93 صافينى مره:

جنّي يقول...

السلام عليكم

كلمات البوست ممتازة ..

وأجمل ما فيها هذه التعبيرات المبهرة:

هل رأيت الليل يضنيه السهر..؟؟ هل رأيت الماء تؤلمه زخات المطر
..؟؟
***
أو رأيت الورد تجرحه حبات الندى..؟؟ أو رأيت الشمس يطفئ حر لهيبها ضوء القمر..؟؟

nanosa يقول...

السلام عليكم
حقيقي اكتر من رائع
ويارب دايماً تبهرنا بكلماتك
وشعرك اللي بجد أعاد لنا ذكري زمن الفن الجميل

لك خالص تحياتي

ريمان يقول...

السلام عليكم

اخى

بجد بجد انا مش عارفه اعبر لجضرتك ازاى عن اعجابى للكلمات دى

كلام احساسه عالى خرج من قلب ينبض بالحب والالم فى وقت واحد

احييك بشده

من بعد اذن حضرتك انا عايزة احتفظ بكلماتك الرائعه دى عندى

تقبل مرورى

على فكرة

مدونتك شيك جدا جدا

احييك للمرة الثانيه

واتمنى ان نكون على تواصل

saragebaly يقول...

آدم المصري

بوست جميل جدا

وتعبيراتك بجد رائعة اوي

اشكر زيارتك لمدونتي الي عرفتني بمدونتك الجميلة

تحياتي لك ولمدونتك

سارة

semsema يقول...

يا سيدى يا سيدى
بوست رقيق وجميل كالعادة
على فكرة انا معجبة جدا بالبلوج بتاعك

تحياتى
والى الامام

كاشف الاوهام يقول...

اتفلوا شوفوا الجهل بعينكم

http://scandal--blogger.blogspot.com

عصفورى الحبيب كى جى ون بتنادى عليك

الم يقول...

انا كمان بهوى المستحيل وبحب احلم كتييييييييييير
بس تعرف
نفسي اعرف امتى هيكون المستحيل مش مستحيل والاحلام تصحب واقع
بجد نفسي اعيش
تحياتى
جيلي كاستر
مش هتقدر تغمض عنيك

maha zein يقول...

هل رأيت الليل يضنيه السهر..؟؟ هل رأيت الماء تؤلمه زخات المطر
أو رأيت الورد تجرحه حبات الندى..؟؟ أو رأيت الشمس يطفئ حر لهيبها ضوء القمر..؟؟
حلوين اوي
اكتر بيتين شدونى
بجد مدونتك رائعة جوها جميل
بجد مختلفة
وانت شكلك شخصية مختلفة
صدقنى انا بحن لكل ما هو قديم
مش شرط الافلام
بس بحب الباجور واحب اللمبة بجاز والزير والاولة
واي حاجة قديمة
احب ام كلثوم موت برغم اني مش بسمع اغاني
احب أي اغاني قديمة بردو وخاصة عبد الوهاب
بجد
انت بعيشنى فى مود جميل وغريب
عارف لولا اني مش عوزة اقولك حط اغنية
عشان متشيلش ذنب كل اللي يدخل عندك
هقولك
حط اغنية فريد الاطرش بتاعت مش كفاية يا حبيبي مش كفاية

maha zein يقول...

تعرف بسبب اقتراحي ليك بالاغنية واني مجرد بقترحها عشان حسيت بيها عندك
الا اني نصحتك بانك مش تحطها عشان مش تشيل ذنب
افتكرت اني حطة ميوزيك في مدونتي
وقال يعني الموسيقي مش اغنية
بمثل انا
وعشان كده
انمت هتاخد الثواب
لان مدونتك اوحتلي الان بانى اروح اشيل الميوزيك الي عندي
يلا يا سيدي
مبروك عليكم الثواب

blue-wave يقول...

كلمات ممتازة بجد ورومانسيه جدا
تحياتى لك

RASHA يقول...

كلمات جميلةومدونتك بجد ممتعة

RaRa يقول...

آدم
تسلم ايدك بجد رااااااااااااااائع اوى
بجد الصقفة لك

تحياتى

غير معرف يقول...

هل رأيت الليل يضنيه السهر..؟؟ هل رأيت الماء تؤلمه زخات المطر

حلو حلو حلو اووووويييي

تعبير فظيع بجد
هى كلها حلوة جداً وبصراحة احلى ماقرأت لك الى الان

:))

الى الامام مبسوطة جداً انا

tote يقول...

بصراحة البوست كلماته جميله ومستحيلة
وتقولى انك قال ايه مش رومانسى ايه التواضع ده ياريت تفكر فى قصة سعيدة لاننا من فترة مش فرحنا واشكرك وياريت تيجيى عندى شوية انا هعملك رز باللبن واسيبه على بابا المدونة ههههههههه واشكرك ومش تقطع الجوابات وامتعنا اكثر

ادم المصرى يقول...

جنى
بجد تعليئك جميل واخترتى اهم كلاماتى اتعبتنى كثيرا هذه الكلمات عند كتابتها ولكن اتعبنى اكتر عند سماعها منك

ادم المصرى يقول...

nanosa

مرسى جدا يقمر على مرورك الجميل اتمنا تشريفك مره اخره

ادم المصرى يقول...

ريمان
انا الى ليا الشرف لتعرف بيكى بجد والتواصل موجود اكيد انتى الى يعرفك مش ممكن يستيبك

ادم المصرى يقول...

saragebaly

مرسى ساره اوى اوى اوى على مرورك الجميل العطر انتى ملاك يساره انا بحب اسمك اوى

ادم المصرى يقول...

semsema

بجد انا الى عجبنى اوى مدونتك الجميله اوى اتمنا مرورك مره اخره

ادم المصرى يقول...

كاشف الاوهام

يبنى كفايا فضايح فى الناس دى مش من افعال المسلمين اتقى الله بجد اتقى الله واكت سر اخوانك بلاش تفضح مسلم وحافظ على الى عرفتو واطلب من الله ان يستر كل مسلم واتقى الله

ادم المصرى يقول...

الم
بجد انا سفقه ليا انى عرفت وحده ذيك بجد انتى جميله جدا اسعدنى التعارف عليكى كتيييير

ادم المصرى يقول...

maha zein

طيب انا ارد عليكى وعلى كلامك ده اذاى اقول ايه عشان اكون قدرت اوصلك كميت فرحتى وسعادتى بيكى اذاى اشكرك لا اجى اعلق عندك بردو مش كفايا بجد مش عارف ومحتار جدا ليكى انا سعيدددد كتييييييييير اوى اوى بيكى يقمر وعلى فكره انا هحط الاغنيه عشانك

ادم المصرى يقول...

blue-wave

مرسى جدا يا استذنا على مرورك الجميل

ادم المصرى يقول...

shasha
مرسى يمان على مرورك

ادم المصرى يقول...

rara

بجد وحشتنى تعليقاتك الجميله وفرحان اوى انك جيتى انهردا

ادم المصرى يقول...

نورا الخشن
وحشانى جدا والله انا فرحان اكتر منك لتشريفك انهردا لتعليقك الجميل جدا بجد

ادم المصرى يقول...

tote

من عيونى يقمر انا حالن مسافت السكه هجيلك هوا انا اطول اصلا اكلمك كلمه

r يقول...

جميل اوى كلامك بس لازم تعرف ان ما فيش مستحيل غير فى عقلنا فقط
اى شئ ممكن يحدث حتى لو فى نظرنا القصير -- مستحيل
مدونتك رقيقه اوى
هزورها كتير ان شاء الله

Ihab Omar يقول...

مش عارف اعبر عن اعجابي بهذه الابيات الرائعة
فكرت انه مكتبش رد لانه مش هعرف اتكلم
يا ريت كلمة رائع تفي بالغرض
اتمني

غير معرف يقول...

رائع جدا يا ادم كلمات جميلة كالعادة

فى انتظار الجديد
هاجر

فارس بلا جواد يقول...

بجد رائع يا أدم
أشعر أن هذا أفضل بوست قرأته لك .. لقد وصلت فيه الي قمة الأحساس .. وهذا سيضعك في مأزق لكي تحافظ علي نفس المستوي
بالتوفيق دائما .. وأنتظر منك الجديد

كيكى عوووووو يقول...

عووووووووووووووووووووووو انا جيت اتخديت
..............................
ايييييييييييييييييييييييييييية بس الكلام الجامد دة بس....
احيك على اكلامك...
وارفع لك القبعة.....
تحياتى
...........................
سوال انت نستنى ولا اييييييييييية
بقالك فترة مش بشوفك لعل المانع خيررررررررررررررر
دومت مبدعا

شهرزاد يقول...

رااااااااااائع
لا استطيع التعبير
عم مدى عمق الكلمات والتشبيهات الرقيقة..
كلماتك قمة في الرومانسية والرقة
أبدعت فعلا
ولكن هل سيبقى حبك ملتهبا ما دام حبا مستحيلا؟؟
وهل أن يصبح المستحيل شيئا في متناول اليد وسهل الوصال ستهدأ تلك المشاعر المتأججة؟؟

تحياتي لك ولمدونتك الجميلة

منه مرتجى - عازفة الأوتار يقول...

بوست رائع و جميل
معانيه دافئة تغلفها اشعة شمس الأصيل ...
على مرمى البصر بإمتداد لوحة البحر الأزرق الذى يختلط بإحمرار الشمس
والعشاق يتبادلون نظرات الحنين و تقطر اعينهم دمعات حبٍ صافية تغسل مياه البحر

مدونتك كلها رائعة و كأنها عالك منفصل يعيدنا إلى زمن الحب الذى افتقدناه فى وسط شرعة رتم الحياة المعاصرة

أشكرك و تلك لن تكون آخر زيارة لى ....

حبيبه يقول...

فتنادي يا هوى عمري أنا في فضائك لن أضيع…
***
فيرتد الصوت بأحلام المساء ذاك ليل زانه قمر
***
عشقه درب من خيال يا نبيل ذاك عين المستحيل…!!
***
فيأتيه جوابي في ثبات أنا يا صديقي في هواي دائماً أهوى المستحيل

انا مش لاقيه كلام يوصف جمال كلامك واحساسك
رائع كالعادة تحياتي لك ولمدونتك الجميلة

أميرة الاحزان يقول...

بجد كلماتك رووووووووووعه و رقيقة اووووى ...

تسلم ايدك ...

Ghada , Rofayda يقول...

سلمت وسلمت يداك كلمات مميزه
وطرح مميز....

واعجبتني....

هل رأيت الليل يضنيه السهر..؟؟
هل رأيت الماء تؤلمه زخات المطر ..؟؟

تحياااااااتي

دمت بخير....

أم حبيبه يقول...

كلمات رائعه
أحيك عليها

عاشقة القمر يقول...

بوست حلو اوي وكلماته رقيقه جدا يا آدم .
تقبل مروري وتحياتي ..

Empress appy يقول...

حلووووووووة قوى يا أدم بجد بجد تجنن والله ومش قادرة اقولك بجد حلاوتها قد ايه تسلم ايديك

موناليزا يقول...

كلمات معبرة واسلوب راقى
بالتوفيق دائما

Aиgel يقول...

آدم..
لوحتك مجموعة من سطور دافئة كقلبك
سلمت يداك و تمنياتي لك بمزيد من التألق..
ولك
مني
التـح أعذب ـايا

آدم ..
لك عندي واجب أتمنى تنورني وتاخده
علشان مزعلش أوك
Angel Love

Aиgel يقول...

آدم لاحظت أن جيت مدونتي ومأخدتش الواجب
اعتبر ده زعل ولا ايه
Angel Love

admelmasry يقول...

لو سمحت .. انا حاولت اتاقلم ع الوضع لكنه مش نافع
.
.
ياريت تشوفلك حل في حكاية الاسم لان كدا مش هينفع
.
.
تحياتي
ادم المصري

ادم المصرى يقول...

بسنت

نورتينى بوجودك بجد اتمنا يدوم الاستمرار بيننا

ادم المصرى يقول...

Ihab Omar
اكيد فهمت تعبيرك الجميل ومقدرو بجد تحياتى لمرورك

ادم المصرى يقول...

مرسى جدا يا حبيبت قلبى هاجر تحياتى لكى

ادم المصرى يقول...

مرسى جدا يا حبيبت قلبى هاجر تحياتى لكى

ادم المصرى يقول...

فارس بلا جواد
صحبى وحبيبى وحشتنى والله اخبارك يمان مرسى اوى على متبعتك يصحبى طول عمرك بتحب القرأه مرسى تانى يمان

ادم المصرى يقول...

كيكي

انا مقدرش على زعلك منى ولله لكن ظروف شغلى والله بتمنعنى من دخول النت كتير ولكن هعوضك ومرسى اوى يا احلا صديقه واخت

ادم المصرى يقول...

شهرزاد
انا سعيد جدا لمتبعتك وتعليقك الجميل موت بجد مرسى جدا يا احلا صديقه

ادم المصرى يقول...

ورود واشواك

اهلا هلا بيكى سعيد للقائك وزيرتك جدا ي احل اخت فى عالم التدوين بجد نورتينى تعليقك جميل جدا بجد مرسى ليكى

ادم المصرى يقول...

حبيبه
وانا مش لاقى كلام اقولهولك بجد فرحان بيكى جدا لمتبعتك انتى ممتازه يا حبيبه ربنا يخليكو ليا

ادم المصرى يقول...

مرسى اميره الاحزان على مرورك شرفتينى وانستينى بكلماتك

ادم المصرى يقول...

Ghada & Rofayda

مرسى جدا لمرورك الجميل بجد واخترتى اجمل كلمات القتها أليكم بجد انتى روعه فى الاختيار مرسى على مرورك يا اجمل اخت

ادم المصرى يقول...

مرسى جدا ام حبيبهعلى مرورك وزيرتك الجميله جدا

ادم المصرى يقول...

عاشقه القمر

فينك يبنتى وحشانى والله مرسى على تعليقك يا اجمل اخت

ادم المصرى يقول...

appy

مش محتاجه تقولى حاجه انا وصلى منك كل حاجه مرسى جدا

ادم المصرى يقول...

مونليزا

مرسى جدا على كلماتك الجميله ومرورك الجميل

ادم المصرى يقول...

مونليزا

مرسى جدا على كلماتك الجميله ومرورك الجميل

ادم المصرى يقول...

ANGEL

مرسى جدا على اجملانسانه دخلت قلبى فى عالم التدوين هذا العالم الذى لا نعلم عنه الا الخيال لقد ابدعتنى بكلامك وحسن خلقك وكتباتك الجميله التى اظهرت الى مدا علمك بل اشياء وفكرك الجميل وذكائك الواضح مرسى جدا على مرورك الجميل ...
...
ومرسى اوى على التاج وان شاء الله هنزلو دا شرف ليا كبيير

ادم المصرى يقول...

ANGEL

لا يماما ابدا انا عمرى مزعل من اختى ابدا انا بس قلت التاج دا عايذ روقان وانا لسه جى من النادى الشغل يعنى بكرا هنزلو من عنيا يا اجمل اخت

ادم المصرى يقول...

يا استاذ ادم يا مصرى الموضوع ده يخصك انتا دا اسم انتا مخطار لكن انا دا لقب علتنا انا اسمى ادم نبيل طه المصرى ياريت تفهم وتستوعب انا مش ذيك مخطار اسم عشان جمالو والبنات وكدا ركذ حتى لو دا اسم انا مخطارودى حاجه بتعتى وافتكر ان ده ميسببش اى متاعب ليك انتا الى تاعب نفسك وياريت مسمعش منك كدا تانى عشان دى بيسموها قلت زوق انك تخش ولا تقول سلام الله او حتى سلام للى موجودين من المدونين او المدونات ولكن دخلت فى نقاش حاد وشكرا اخى

Unknown يقول...

المرة دى بجد غير كل مرة...... المرة دى تحفة فعلا انا مش عارفة اعلق انا انبهرت

wafaa يقول...

هل رأيتم دمعة الشوق بأهداب الندى فوق جفن مستقيل

راقى اوى المعنى

good luck

ادم المصرى يقول...

enjy
والله كل الى كنتى عيذا تقوليه وصلى خلاص

ادم المصرى يقول...

wafaa
مرسى جدا يقمر على مرورك الجميل جدا

Soooo يقول...

تصدق اني قعدت افكر اعلق اقول ايه ماعرفتش اقول غير انك فعلا من مملكة الزمن الجميل

بجد بجد بجد .. حلوه قوي




سلامووووووووووز

zOzO يقول...

كلماتك حلوه
اوي رغم بساطتها
احييك عليها
واتمني تكون كويس

admelmasry يقول...

انت عندك حق .. هي فعلا قلة زووق

أميرة جمال مصرية الديانة والجنسية يقول...

الحب المستحيل يعانق حلم مباح

الحب لا يجوز ولكن الخيال يسمح لنا

ويفتح الابواب لهواناوهيامنا بحبيب

عشقه درب من خيال ومنذ متي والعشق

يعرف طريق لعالم غريب عنا !!........

هل ابكي الان لرومانسيه الكلمات

ام لاعاده اكتشاف البشر وان هناك من

يشعر ويري ويتنفس حياه...كل الحياه

حياه ....تصنع من وميض القمر

عن حق بكيت وادركت انه لي اصدقاءلم

اكن اعرفهم بعد .

تحياتي

اميره جمال

قلب ينبض لله يقول...

انت صاحب الكلمات الجميله دي؟

بجد بحييك عليها وعلي رقتها وجمالها

كاميليا بهاء الدين يقول...

هل رأيت الليل يضنيه السهر..؟؟ هل رأيت الماء تؤلمه زخات المطر
.....
أو رأيت الورد تجرحه حبات الندى..؟؟ أو رأيت الشمس يطفئ حر لهيبها ضوء القمر..؟؟

....

رووووووووعة

من اجمل ما قرأت


تحياتى

Cold air يقول...

هاي آدم

مجموعة جميلة من الأبيات المليئة بالدفئ
و موضوع رائع
خاصتا عندما تتكلم عن الحب المستحيل
بمثل هذه الطريقة الرقيقة

و تقبل مروري المتواضع

r يقول...

أحمد ليك واجب فى مدونتى
يا ريت تشرفنى وتجاوب عليه

ادم المصرى يقول...

Soooo
والله انتى الى احلا واحلا بمرورك وتعليقك الجميل جدا أتجأت بيكى وديما يارب

ادم المصرى يقول...

zOzO
مرسى على مرورك اوى اوى اوى

ادم المصرى يقول...

اوك يا ادم مرسى على اعترافك بغلطك ولكن مفيش حاجه ياعم حصلت وحصل كل خير احنا اخوات يمان

ادم المصرى يقول...

واحده من اصحاب القمر انا مش عارف اقولك ايه ولا ايه ولا ايه كلامك جميل اوى دوبنى فى اعماقو الجميله الغويطه انا بجد اتشرفت بيكى وبتعرف عليكى جدا جدا يارب دايما

ادم المصرى يقول...

قلب ينبض الله
يارب ديما اسعدنى مرورك اوى

ادم المصرى يقول...

كامليا اذيك يقمر بجد انا سعيد بيكى جدا بجد

""""" يقول...

البوست جميل فعلا
بس المستحيل اشياء من وجهة نظرنا احنا
ممكن متكونش مستحيله بارادة الخالق
ومحدش عالم الغيب
ربنا يحققلك احلامك

ادم المصرى يقول...

مرسى جدايا Cold air على مرورك السعيد جدا الى ويارب يدوم الود بيننا

ادم المصرى يقول...

بسنت انا مش احمد انا ادم المصرى ذى منتى شيفا وعرفى ومرسى لهديتك بس هيا مش ليا انا سعيد بقدومك ودى غلطه مش مقصوده

جنّي يقول...

سيدي الفاضل

جنّي غير جَنََى الجنتين

شكرا


--------------------------

حبا فى رسول الله

نجتمع دائما معا لنطبق منهجه صلى الله عليه وسلم فى كافة أمور الدين والدنيا فنكن بإذن الله خير أمة أخرجت للناس كما وصف الله أمة خير الأنام فهل نكون خير أمة ؟؟
هل نلبى الدعوة لنجمع جهودنا ونصطف معا كالبنيان المرصوص و نشد بعضنا بعضا كلٌ فى مجاله بفكرة أو نصيحة أو مساهمة فعلية

هل نثبت حبنا لرسول الله فعلا لا قولا ؟؟

فالحب أفعال لا أقوال

هلموا معا نجتمع ونتفاعل ونصلح من شأننا كله

حباُ فى رسول الله

http://www.7obnferasolallah.blogspot.com

http://www.facebook.com/group.php?gid=18625528460


http://la3lahakhier-2.blogspot.com/


ساهم معنا ولو بوضع إعلان الحملة فى مدونتك

رندا يقول...

ادم

ازيك عامل اية وحشنى قوى كلماتك ومدونتك
يااااة الحب المستحيل مرة واحدة
مااصعب مملكتك فى الحب المستحيل
كلماتك جميلة قوى رائعة

دمت حساس ودمت بكل الحب

رندا

r يقول...

معلش يا ادم العتب على النظر
هى مش غلطه
بس مقصوده انى ادخل فعلا علشان ادعيك
الواجب فعلا ليك-- ادم المصرى--
وانت مدعو لحله
يا ريت تشرفنى وتاخد تحله من مدونتى
فى مدونتك الجميله
سلمت

princess يقول...

هاى
البوست جميل اوى ودايما المستحيل ليه سحره الخاص الانسان قدامة تمام زى الفراشة اللى بتتشد للنار
تحياتى

ادم المصرى يقول...

amal
مرسى جدا يقمر على مرورك الجميل

ادم المصرى يقول...

جنى
اكيد يصحبى هجيلك ولكن عشان افضا للى عوزو منى لذم اخلش شويه شغل فى ايدى وهجيلك يمان

ادم المصرى يقول...

بسنت اوك هجيلك وهاخدو ان شاء الله ومرسى جدا على زوئك وتقديرك ليا شكرا اوى

ادم المصرى يقول...

رندا انتى والله الى وحشانى اوى اوى اذيك واخبارك واخبار اخواتى الصغيرين ايه يقمر على العموم تعليقك بصيت ولكن جميل اوى منك

ادم المصرى يقول...

princess
هايين واهلين عليكى واهلن بيكى فى بيتى الصغير نورتينى والله بجد انا سعيد بوجودك جدا مرسى عل تعليقك